2 de des. 2007

construcció del nou col·legi Consol Ferré

He entrat el web de XTEC per buscar el telèfon d'un col·legi d'Amposta, i m'he trobat amb la sorpresa que a Amposta ja tenim un nou col·legi públic (CEIP), el quart junt al Miquel Granell, Soriano-Montagut i Agustí Barberà. Es tracta del "Consol Ferré" que tot i que encara està en construcció el web de l'XTEC ja en dóna informació, aquest col·legi està al carrer Valentins (entre la Càmara Arrossera -av. de la Ràpita- i el Caprabo del carrer Sant Cristòfol)

CEIP Consol Ferré (en construcció)

Consol Ferré i Royo va ser una ampostina que va dedicar la seva vida professional a l'educació de xiquets i xiquetes de la ciutat en que abans es deia "primera etapa" dins l'antiga EGB (educació general bàsica). Jo vaig tenir-la de mestra a 5è d'EGB, quan aleshores els col·legis no eren com els d'ara i ens tocava anar "de roda en pila" gairebé cada curs en una ubicació diferent.

Vegeu les ubicacions que vam haver de parit els de la meva quinta (i també d'altres):
  • 1r. EGB: Al de "don Alfonso", al carrer Campoamor, al costat d'on ara hi ha un locutori (cantonada Ronda). Recordo que a l'hora del pati s'hi posaven unes tanques a punta i punta del carrer per evitar el pas dels cotxes.
  • 2n i 3r EGB: Miquel Granell (no a l'actual CEIP sinó on ara hi ha el Museu del Montsià). Recordo un retrat de Miquel Granell (semblava que et seguís amb la mirada) en un passadís fosc amb un sostre altíssim, o almenys en aquell moment m'ho semblava.
  • 4t EGB: "Les prefabricades", on actualment hi ha el CAP I i la llar d'infants la Gruneta (av. Santa Bàrbara).
  • 5è EGB: Solíem dir vaig "al matadero", no perquè ens fessin res dolent, sinó per la proximitat de l'antic escorxador municipal, concretament estava on ara hi ha l'escola taller (avinguda Sant Jaume, entre l'antic parc de bombers i una empresa de marbres). Aquell any (devia ser cap al 1980 o 1981) va haver una nevada important, la recordo jugant al pati. Aquest va ser el curs en el que vaig tenir de mestra a la Consol.
  • Segona etapa (6è, 7è i 8è EGB): Aquests cursos si que els vaig fer a un col·legi com calia perquè es va estrenar el CEIP Soriano-Montagut.